Przedszkolaki z grupy „Misie” 22 marca wzięły udział w lekcji przygotowanej przez p. Izę. Dzieci wysłuchały prezentacji multimedialnej pt. „Oznaki wiosny”. Utrwaliły wiadomości na temat odmian wiosennych kwiatów: m.in. przebiśnieg, sasanka; gatunków ptaków zwiastujących wiosnę: jaskółka, kukułka; oraz zwierząt, które budzą się ze snu zimowego np. suseł, niedźwiedź.
czytaj »Z życia Zespołu
PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY W NASZYM PRZEDSZKOLU
Pochyla się sosna ku sośnie i szumi…
A o czym? O wiośnie,
że wiosna wędruje po dróżkach
i czasy wyczynia jak wróżka.
Gdy wiosna uśmiechem zabłyśnie,
to z ziemi wyrasta przebiśnieg.
Gdzie stanie, w tym miejscu za chwilę
pojawia się śliczny zawilec.
Gdy wita się z wiosną leszczyna
to wiosna jej kotki przypina.
Stanęła dziś wiosna nad klonem
i klon ma już pączki zielone.
A dąb się ogromnie złości i też zielenieje … z zazdrości.
WIOSNA, WIOSNA, WIOSNA ACH TO TY…GRUPA MISIE
W parku, wkoło jakiegoś nudnego popiersia
zakwitły bzy jedwabne, ciężkie – cała Persja!
Posąg szepce do siebie! Bzy kwitną. Jestem wieszcz.
Żałuję bardzo. Czego? Wiosno, ty już wiesz…
M.Pawlikowska-Jasnorzewska
czytaj »KWIATUSZKI POZNAJĄ OZNAKI WIOSNY
Wiosna to pora roku na którą czekają wszyscy. Grupa Kwiatuszki realizując tematykę wiosenną poznała wszystkie jej oznaki. 17 marca na zajęciach dzieci poznały piosenkę o wiosennych porządkach. Nauczyły się nazw narzędzi ogrodniczych i wykonały mały ogródek do kącika przyrody. Posadziły ziarenka fasoli, cebulki i posiały rzeżuchę. Utrwaliły wiadomości wykonując kartę pracy.
czytaj »„MOTYLKI” CZEKAJĄ NA WIOSNĘ…
Długo oczekiwana wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami, dlatego 14. marca dzieci z grupy ,,Motylki” rozpoczęły przygotowania do nadchodzącej pory roku. Omawiana w tym tygodniu tematyka kompleksowa obejmuje zagadnienia związane ze zwiastunami wiosny. Zainspirowane przedszkolaki podjęły się odpowiedzialnego zadania – założenia własnej hodowli w kąciku przyrody. Z ogromnym zaangażowaniem przystąpiły do prac z pomocą nauczyciela – przesadziły sadzonki kwiatów do większej doniczki, a także zasiały koperek.
czytaj »„KOTKI” W BIBLIOTECE
Dzieci z grupy ,,KOTKI” w czwartek 3 marca gościły w bibliotece szkolnej w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Przedszkolaki uczestniczyły w zajęciu pt. ,,Czytelnicze wyzwania” przygotowanym i przeprowadzonym przez panią bibliotekarkę Izabelę Tołwińską. Dzieci miały okazję poznać zawód bibliotekarza, zaznajomić się z zasadami panującymi w bibliotece oraz dowiedzieć się, jak można w niej spędzić czas. Przedszkolaki z zainteresowaniem rozglądały się po jej wnętrzu, podziwiając półki ze zbiorami oraz obejrzały dostępne w „Biblioteczce Przedszkolaka” pozycje książkowe dla przedszkolaków. „Kotki” z zaciekawieniem wysłuchały czytaną przez panią bibliotekarkę bajkę pt. ,,Gucio się obraża” oraz fragment książki pt. ,,Baśnie z Krainy Nudzimisiów” Rafała Klimczaka.
czytaj »DZIECI UCZĄ RODZICÓW – GRUPA KOTKI
Przedszkolaki z gr. „Kotki” uczestniczyły w 6 lekcji akcji edukacyjnej „Dzieci uczą rodziców” pod tytułem „Niezwykła Podróż”. Podczas tej lekcji dzieci rozmawiały na temat podróżowania, wspólnie zaplanowały to wielkie wyzwanie, poznały ciekawe miejsca na świecie. Była to także okazja do utrwalenia wiadomości zdobytych podczas codziennych zajęć dotyczących właśnie tego tematu. Urozmaiceniem zajęć było wykonanie kart pracy, które pomogły utrwalić zdobytą wiedzę. Każdy przedszkolak oraz placówka otrzyma także dyplom uczestnictwa w lekcji.
czytaj »SŁONECZKA W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
10 marca dzieci z grupy ,,Słoneczka” gościły w bibliotece szkolnej
w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Przedszkolaki uczestniczyły w zajęciach pt. ,,Czytelnicze wyzwania”, które przeprowadziła pani bibliotekarka Izabela Tołwińska. Dzieci poznały zasady działania biblioteki i z zainteresowaniem rozglądały się po jej wnętrzu, podziwiając półki ze zbiorami, a także regał z literaturą dla najmłodszych.
PSZCZÓŁKI W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
W dniu 9.03.2022 r. dzieci z grupy „Pszczółki” zostały zaproszone przez Panią Izabelę Tołwińską na zajęcia biblioteczne w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Podczas nich przedszkolaki miały okazję poznać zawód bibliotekarza,
zaznajomić się z zasadami panującymi w bibliotece oraz dowiedzieć się, jak można w niej spędzać czas.