W grupie „Biedroneczki” odbyła się druga lekcja w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej ” Dzieci uczą rodziców”.
Lekcja pt. „Leśne opowieści” poświęcona była tematyce zwierząt leśnych, roślinności oraz zasadom zachowania się w lesie.
Dzieci oglądały prezentację multimedialną, wykonały zadania w kartach pracy.
Na zakończenie lekcji dzieci otrzymały dyplomy „Miłośnika lasu”.
Z życia Zespołu
DOROTKA PO DRUGIEJ STRONIE TĘCZY – WYJŚCIE DO MOKSiR
26 października dzieci 5 i 6 letnie z grupy „Misie”, „Motylki”, „Kwiatuszki” oraz „Słoneczka” wybrały się do sali teatralno-kinowej MOKSiR na spektakl teatralny pt. „Dorotka po drugiej stronie tęczy”. Był to spektakl edukacyjny w wykonaniu aktorów Teatru Profilaktycznego Alert z Wrocławia będący adaptacją klasyki światowej literatury ,,Czarnoksiężnik z Krainy Oz”.
czytaj »ZAJĘCIA OTWARTE „W ŚWIECIE LITER I CYFR”
28 października odbyły się zajęcia otwarte w grupie „Biedroneczki”.
Dzieci prezentowały swoje umiejętności z zakresu analizy i syntezy sylabowej
i głoskowej,
przeliczały wyrazy w zdaniach,
czytały proste teksty z poznanych liter,
przeliczały elementy w zbiorach i dodawały.
Po zakończonych zajęciach rodzice zostali zapoznani z diagnozą wstępną.
DZIEŃ DYNI W GRUPIE ZAJĄCZKI
W piątek 28 października w grupie Zajączki dzieci obchodziły dzień dyni.
W tym dniu towarzyszyły nam różne zabawy związane z tematyką dyniową.
Dzieci poznały jej wartości odżywcze, poznały dania które można przyrządzić z dyni na przykład frytki,
placuszki, zupę dyniową, dżem oraz ciasteczka dyniowe.
II MIEJSCE W WOJEWÓDZKIM PROJEKCIE EKOSZKOŁA – EKOPRZEDSZKOLE – EKOUCZEŃ 2022
25 października w Domu Kultury w Borzęcinie odbyło się uroczyste spotkanie podsumowujące tegoroczną, 14 edycję Wojewódzkiego Projektu Ekologicznego Ekoszkoła – Ekoprzedszkole.
Podsumowano wszystkie pięć etapów Projektu, w którym oceniano:
– test ekologiczny,
– film – drugie życie przedmiotów,
– prezentację multimedialną z przebiegu działań ekologicznych,
– zielnik i album prac fotograficznych flory i fauny miejscowości
– oraz plakat ekologiczny, w którym Nasze Przedszkole nr 2 przy SZS-P nr 2 w Chełmku, zajęło zaszczytne II miejsce, reprezentowane przez grupę Misie z nauczycielkami, panią: mgr Jolantą Wolną oraz mgr Elizą Pędziałek – Krysta.
PRZERWA NA CZYTANIE – BIJEMY REKORD W CZYTANIU!
Jako, że październik to miesiąc bibliotek szkolnych oraz promowania czytelnictwa nasze przedszkole postanowiło dołączyć do akcji „Przerwa na czytanie”. Z tego też względu pod koniec miesiąca dzieci z wszystkich grup uczestniczyły w wyżej wymienionym projekcie. Była to już VII edycja akcji organizowanej przez Bibliotekę Pedagogiczną Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim, w czasie której dzieci oraz młodzież biły rekord w czytaniu w czasie przerw. Celem akcji jest szerzenie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz zachęcanie dzieci do sięgania po książki w wolnym czasie.
czytaj »PIERWSZY SPACER W GRUPIE „SÓWKI”
Zawitał nam dzionek
i pogodny czas,
pójdziemy, pójdziemy
na jagody w las.
MISIE NA WYCIECZCE W KRAKOWIE
19 września dzieci z grupy „Misie” wraz z Paniami oraz Rodzicami wyruszyły na wycieczkę do Krakowa.
Pierwszą atrakcją tego dnia były warsztaty w Manufakturze „CiuCiu Artist”. Dzieci mogły zobaczyć w jaki sposób powstają przepyszne cukierki, spróbować wykonanych na miejscu karmelków, a także same przygotować słodkości – kolorowe i słodkie lizaki.
PODSUMOWANIE ZBIÓRKI KASZTANÓW ORAZ ŻOŁĘDZI
18 października zakończyła się przedszkolna zbiórka kasztanów oraz żołędzi dla leśnej zwierzyny. Przedszkolaki przez ponad tydzień zbierały wraz ze swoimi bliskimi pokarm dla leśnych zwierzątek. Celem akcji jest wykształcenie wrażliwości na los zwierząt.
Kasztany i żołędzie nie tylko symbolizują nadejście jesieni, nie służą tylko do tworzenia ozdób przez dzieci, lecz są również dobrym pokarmem dla zwierząt wolno żyjących.
ZAJĘCIA OTWARTE W GRUPIE „MOTYLKI”
18 października 2022r. dzieci z grupy „Motylki” zaprosiły swoich rodziców na zajęcia pt. „Jesienne łamigłówki”.
Przedszkolaki z zaangażowaniem uczestniczyły w rozwiązywaniu zagadek związanych z tematyką kompleksową, określaniu kolejności zdarzeń przedstawionych na ilustracjach, a także ćwiczeniach słuchu fonemowego.