DZIEŃ PRAW DZIECKA

„Niech się wreszcie każdy dowie,
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.”

20. listopada – jak co roku – nasze przedszkole dołączyło do akcji Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF.
Jest to święto, które przypomina wszystkim, jak ważne są dzieci i ich prawa.
Dzień Praw Dziecka to wydarzenie, które jednoczy wszystkie dzieci na całym świecie.

czytaj »

DZIECI UCZĄ RODZICÓW – GRUPA „MOTYLKI”

Przedszkolaki z grupy ,,Motylki” uczestniczyły w trzeciej lekcji pt. ,,Biało-Czerwona Niepodległa”
w ramach udziału w akcji edukacyjnej ,,Dzieci Uczą Rodziców”.
Starszaki poprzez oglądnięcie i omówienie prezentacji multimedialnej
poszerzyły swoją wiedzę o symbolach narodowych,
ojcach polskiej niepodległości, a także poznały termin ,,patriotyzm”.

czytaj »

JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? – REALIZACJA MODUŁU AKCJI „CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS” – GRUPA „MISIE”

Przedszkolaki z grupy „Misie” zrealizowały zajęcia w ramach akcji
„Czyste powietrze wokół nas”.
Tym razem dzieci mogły poszukać odpowiedzi na pytanie
‚Jak się czuję, kiedy dymi papieros?’.
W trakcie zajęć wyobrażały sobie miejsca,
w których pięknie pachnie (las, morze, łąka pełna kwiatów),
a także przywołały z pamięci momenty,
gdy ktoś w ich otoczeniu palił papierosy.
Wszystkie dzieci zgodnie przyznały, że zdecydowanie wolą
zapach czystego i rześkiego powietrza. 

czytaj »

DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI

„Polska – to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska – Ojczyzna…
          Kraina, która się w sercu zaczyna.”          czytaj »

PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA – GRUPA „ZAJĄCZKI”

Jestem sobie przedszkolaczek
Nie grymaszę i nie płaczę
Na bębenku marsza gram
Ram tam tam ram tam tam
Na bębenku marsza gram
Ram tam tam ram tam tam
Mamy tu zabawek wiele
Razem bawić się weselej
Bo kolegów dobrych mam
Ram tam tam ram tam tam
Bo kolegów dobrych mam
Ram tam tam ram tam tam…

czytaj »

DZIECI UCZĄ RODZICÓW – GRUPA „MOTYLKI”

W ostatnich dniach dzieci z grupy ,,Motylki” uczestniczyły
w drugiej lekcji pt. ,,Niezwykła podróż”
w ramach udziału w akcji edukacyjnej ,,Dzieci Uczą Rodziców”.
Przedszkolaki obejrzały prezentację multimedialną,
dowiedziały się czym są kontynenty i oceany,
a także nieco bliżej poznały kilka wybranych państw.

czytaj »

INNOWACJA PEDAGOGICZNA W GRUPIE „MOTYLKI”

W bieżącym roku szkolnym w grupie ,,Motylki” realizowana
jest innowacja pedagogiczna pt. ,,Aktywny przedszkolak – zabawy stymulujące zmysły”.
Głównym założeniem jest wspieranie wszechstronnego rozwoju
dzieci poprzez stymulację zmysłów, a więc dostarczanie
im wrażeń sensorycznych w formie zabawowej.
Punktem wyjścia działań są proponowane zabawy i aktywności
dotyczące poszczególnych zmysłów.

czytaj »

PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA W GRUPIE „SŁONECZKA”

„Dziś jest dzień wyjątkowy
Dla maluszków wprost bajkowy.
Uroczystość nie byle jaka
To pasowanie na przedszkolaka.”

31 października w grupie „Słoneczka” odbyło się bardzo ważne wydarzenie.
Przedszkolaki przed swoimi najbliższymi oraz Panią Dyrektor
zaprezentowały program artystyczny z okazji pasowania na przedszkolaka.
czytaj »

ŚWIĘTO DYNI – GRUPA „ZAJĄCZKI”

Gdzie jest dynia?

Gdzie jest dynia? Nie ma dyni?
A leżała w tamtej skrzyni!
Ktoś ukradkiem zabrał dynię
i zostawił pustą skrzynię.
Z dynią miała być zabawa,
lecz jej nie ma, trudna sprawa!
O ty, dynio, musisz wiedzieć,
że cię znajdę po obiedzie!
Co na obiad? Zupa z dyni-
duma dobrej gospodyni!
Nie, nie wierzę! Zupa z dyni?
Wiem już teraz, kto zawinił!

czytaj »

ZABAWY Z LITERAMI I GŁOSKAMI – ZAJĘCIA OTWARTE W GRUPIE „MISIE”

Pod koniec października w grupie „Misie” odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców.
Tematyką zajęć były zabawy z literami i głoskami.
W czasie zajęć dzieci utrwalały poznane do tej pory litery,
dokonywały analizy i syntezy głoskowej wyrazów,
a także klasyfikowały litery ze względu na ich wielkość (wielkie i małe litery)
oraz na sposób zapisu (litery drukowane i pisane).
W czasie zajęć dzieci odnajdywały wizytówki ze swoimi imionami
oraz określały głoski w nagłosie. 

czytaj »