Zrealizowano następujące punkty zawarte w programie:
Wrzesień:
„O lasy dbamy – czystym powietrzem oddychamy” – dzieci uczestniczyły
w spacerach do parku i lasu i gromadziły materiał przyrodniczy,
z którego wykonały wspólny obraz,
który zajął I miejsce w konkursie plastycznym
„O płuca swoje dbamy – czystym powietrzem oddychamy”.
Październik:
„Soki pijemy, bo zdrowi być chcemy” – przedszkolaki uczestniczyły w wycieczce do ogródków działkowych.
Podczas zajęć wykonały soki z różnego rodzaju owoców i warzyw
oraz miały okazję je degustować, zwracając uwagę na ich zdrowotne walory.
Listopad:
„Muzykę lubimy – instrumenty robimy” – dzieci zapoznały się z pojęciem „recyklingu”
oraz wykonały na zajęciach instrumenty wykorzystywane podczas zajęć umuzykalniających.
Grudzień:
„Prezenty pakujemy – własne torebki wykonujemy” – przedszkolaki z papierowych
szarych torebek wykonały ozdobne torebki na prezenty świąteczne.
Styczeń:
„Zimę kochamy i na śnieg czekamy” – dzieci uczestniczyły w zajęciach,
podczas których poznały właściwości śniegu i wody w oparciu o różne doświadczenia i zabawy badawcze,
poznały stany skupienia wody i zapoznały się z obiegiem wody w przyrodzie.
Luty:
„Na pokaz mody się szykujemy – modny strój wykonujemy” – przedszkolaki zapoznały się z ideą „zero waste”.
W trakcie zajęć z zużytych części garderoby wykonały nowe ubrania dając im „drugie życie”.
Marzec:
„Zdrowo jemy – żywności nie marnujemy” – utrwalenie wiadomości na temat walorów zdrowotnych warzyw.
Dzieci wykonały kanapki. Poznały sposoby umiejętnego planowania posiłku, by nie marnować jedzenia.
Kwiecień:
„Odpady segregujemy – naszą planetę uratujemy” – przedszkolaki
utrwaliły wiedzę na temat segregacji odpadów.
Wrzucały odpady do odpowiednich pojemników.
Maj:
„Rodziców kochamy – prezenty im damy” – dzieci poznały sposoby
stosowania w domu idei „zero waste”, planując posiłki, robiąc zakupy i dbając o dom.
Wykonały prezenty dla rodziców: dla mamy bransoletki z makaronu,
dla taty organizer na ładowarkę z rolki po papierze toaletowym.
Czerwiec:
„Zużytych przedmiotów nie wyrzucamy – nowe zabawki z nich wytwarzamy” – podczas zajęć
dzieci poznały różne sposoby dbania o zabawki i nadawania im „drugiego życia”.
Samodzielnie wykonały z surowców wtórnych zabawki: pacynki do teatrzyku z rolek.